Dornova metóda PLUS

Dornova metoda Plus je jednoduchá  technika využívaná masérmi a fyzioterapeutmi. Kĺby a stavce sa dávajú do správnej polohy nenásilne, pomocou pohybu. Pohyb zamestnáva svaly, ktoré tak nebránia posúvaniu kĺbov a stavcov. Nepoužívajú sa žiadne prudké a násilné pohyby, preto nedochádza k poškodeniu šliach, väzív a svalov. Klient sa účastní celého procesu aktívne. Naučí sa ako si môže pomôcť sám doma. Táto metóda spolu s Breussovou masážou pomáha účinne odstrániť bolesti chrbtice a kĺbov.

Ošetrenie trvá približne 2 hodiny. Základom je rovnaká dĺžka dolných končatín. Dôvodom rozdielnej dĺžky končatín nie je v dĺžke samotných kostí, ale v ich uložení v mäkkých tkanivách. Dornova metoda Plus skráti dlhšiu nohu na dĺžku tej kratšej častokrát už v priebehu pár minút. Deje sa to rýchlo, jednoducho a bezbolestne.

Rozdielna dĺžka dolných končatín môže vzniknúť pri pôrode manipulácou s novorodencom za nožičku/y alebo nesprávnym sedením koleno cez koleno, noha cez nohu s kolenom von apod. Napätie v dlhšej nohe sa prenáša z bedrového kĺbu smerom nadol (do kolena, členku) a smerom nahor (na panvu, krížovú kosť, kostrč a stavce).

K posunu stavcov do strán dochádza následkom pádu, nehody, alebo následkom dlhodobého jednostranného preťažovania tela. Svaly sú zatuhnuté a pri rotačných pohyboch alebo predklone sa stavec nevráti do svojej ideálnej pozície a zostane „v polovičke cesty“. Posunuté stavce tlačia na platničky, ktoré môžu vyhreznúť a tlačiť na nerv. Pomocou Dornovej metody zrovnáme stavce a platnička má možnosť regenerovať, pretože sa odstráni príčina výhrezu.

Ošetrenie je doplnené samostatnými cvičeniami, ktoré si klient vykonáva podľa pokynu terapeuta doma. Cvičenie podporuje stabilizovanie novej pozície kĺbov a stavcov a zabraňuje ich navráteniu do pôvodnej nesprávnej polohy.

Prečítajte si na mojom blogu

rozdielna dĺžka dolných končatín

halux valgus, ostroha

neplodnosť, gynekologické poruchy, bolestivá kostrč, bolesti SI kĺbov

bolesti chrbtice, kĺbov, svalov, skolióza, tenisový, golfový lakeť

migréna, bolesti hlavy, tinitus, závrate

ischias – bolesť sedacieho nervu

osteoporóza

reumatoidná artitída

artróza 4-tého stupňa

Bechterevova choroba

rakovina – v priebehu liečby chemoterapiou a ožarovaním

syndrom caudy, rozštep chrbtice

zničené jadro medzistavcovej platničky

umelý kĺb, operácia chrbtice – vynecháva sa operovaná časť

úrazy a pády v posledných 6-tich týždňoch

čerstvé rany, akútna infekcia, infekčné ochorenie kože, kĺbov a mäkkých tkanív

Potrebujete sa poradiť o vhodnosti tejto terapie pre vás?